Nordic walking
Op donderdag 3 oktober willen wij starten met een Nordic walking Techniekcursus, een dergelijke cursus bestaat uit 5 lessen. Aan deze cursus kan ieder lid van de Ouderenvereniging deelnemen, hier is geen leeftijd aan verbonden.
De lessen worden gegeven door een erkende instructeur en zijn op donderdagmorgen ingepland van 10.00 tot 11.00 uur, of als alternatief op donderdagmiddag van 15.00 tot 16.00 uur Die geen poles (stokken) heeft kan deze  tijdens de cursus lenen van de instructeur.Met Nordic walking kan men stabieler lopen, dankzij de poles krijgt men een betere balans, je gaat meer spieren gebruiken en rug, schouder en nek wordt losser gemaakt. Ook ga je er rechter mee lopen. Dus een goede sport voor ouderen.De kosten zijn voor 5 lessen € 50,00 bij minimum 4 deelnemers, bij meer dan 6 deelnemers wordt de prijs aangepast en kan dan lager zijn. De eerste  lessen worden voor te beginnen op onverharde ondergrond, bijv. zandpaden gegeven, na enkele lessen als je de techniek goed beheerst, kun je op verharde wegen of trottoir leren lopen met asfaltdopjes welke aan de poles worden bevestigd. De locatie wordt nog nader bekeken.
Aanmelden kan voor 15 september bij: Mieke van Dael tel. 0495-562306 of 06-54726917
mieke.van.dael@hotmail.com

Uitstapje Bree markt + matineevoorstelling op vrijdag 25 oktober.

Het cultureel seizoen gaat weer van start in september en ditmaal zijn we te gast in het spiksplinternieuwe theater De Zeepziederij in het centrum van Bree. Wij hebben voor jullie op vrijdag 25 oktober een mooie voorstelling weten te kiezen, nl. het duo Stenzel en Kivits.

Beide heren zijn briljante muzikanten en tevens komieken. Zij bewijzen dat comedy en klassieke muziek op een heerlijke manier kunnen samen smelten.

In deze voorstelling bundelen ze na 20 jaar voor het eerst hun allerbeste capriolen onder, naast, op en met de piano waarbij ze niets aan het toeval overlaten om jullie op het verkeerde been te zetten.

In de voormiddag brengen we een bezoekje aan de markt in Bree waar jullie op  eigen gelegenheid kunnen rondsnuffelen.

Vertrek is om 10u op het Kerkplein en we verwachten rond 16.30u weer terug te zijn.

De kosten bedragen € 14, dit is incl. vervoer en koffie met vlaai.

Zin om mee te gaan ? Meld je aan bij Marina op 562511. Doe dit wel vóór 1 oktober i.v.m de te reserveren kaartjes

Jeu des Boules

We zoeken mensen om gezellig met ons op woensdagmorgen te komen Jeu de Boulen in het parkje aan de Trambaan.

Kom gewoon eens meedoen geheel vrijblijvend.

Wij beginnen op woensdag morgen om 9.30 uur en spelen tot ongeveer 11.30 uur

Voor vragen: Gerard Rademaekers tel: 562098

De nieuwe website van Ouderenvereniging Sint Willibrordus is online.

U kunt de site bezoeken via www.ouderenvereniging-stramproy.nl

U kunt hier terecht voor het allerlaatste nieuws, de activiteiten die plaats gaan vinden, over ons, het aanmeldingsformulier… etc.

Vindt u dat wij iets vergeten zijn, laat het dan even weten.