NIEUWSBRIEF OUDERENVERENIGING SINT WILLIBRORDUS STRAMPROY

Jaargang 1: uitgave 4:  december 2019

Activiteitencommissie

Balletvoorstelling

Onze eerste uitstap gaat naar Achterolmen in Maaseik waar we een balletvoorstelling gaan bezoeken. De reacties van vorig seizoen waren zo enthousiast dat we besloten hebben om weer voor een balletvoorstelling te kiezen. Deze keer brengt het ballet van de staatsopera het sprookje van de schone slaapster. We hebben 20 kaartjes gereserveerd voor zaterdag 25 januari 2020. De kosten bedragen € 30 incl. vervoer. Vertrek is om 19.30u op het Kerkplein. Aanmelden kan bij Marina door een belletje of een briefje in de bus te doen.

Muziekuitvoering

Onze tweede voorstelling in Achterolmen is op zaterdag 14 maart 2020 en is een muziekuitvoering door het VMT, nl. Het land van de glimlach. Lisa, dochter uit een adelijke Weense familie, verlaat Wenen om haar Chinese prins te volgen naar China. Daar worden beiden zich bewust van de onverenigbaarheid van beide karakters en de onoverkomelijke verschillen tussen de 2 culturen. Aanmelden hiervoor kan bij Marina, kosten zijn € 25 pp incl. vervoer.

Passiespelen Tegelen

We hebben van de KBO een groepsarrangement aangeboden gekregen om naar de Passiespelen in Tegelen te gaan. Dit arrangement houdt het volgende in :

datum : zondag 24 mei 2020 ; vertrek 13u op het Kerkplein; kaartjes op rang 2 (mooie plaatsen zodat we alles goed kunnen volgen); een drankje in de pauze is inbegrepen;

voor aanvang wordt ons een kopje koffie/thee met een stukje vlaai aangeboden.

Er zijn 50 kaartjes gereserveerd voor onze vereniging. De organisatie wil uiterlijk 15 februari weten hoeveel leden er komen. Aangezien wij ons jaarprogramma op 10 februari presenteren betekent dat dat er nog maar 5 dagen te gaan zijn. Daarom bieden wij de mogelijkheid om zich nu al aan te melden. De kosten bedragen € 46 pp inclusief de bus. Aanmelden kan bij Marina door te bellen naar 562511.

Jaarprogramma

Hieronder geven we reeds de data van de uitstapjes door zodat jullie deze al op de agenda kunnen noteren. Vergeet vooral niet de datum te noteren van de jaarlijkse presentatie van ons jaarprogramma, dat is nl. maandag 10 februari om 13.30u  in de Zaal.

Daar is dan ook de mogelijkheid tot aanmelden van de reisjes.

• zaterdag 25 januari : balletvoorstelling De schone slaapster. Hiervoor kan nu al aangemeld worden bij Marina
  • maandag 10 februari : presentatie jaarprogramma uitstapjes om 13.30u in de Zaal
  • vrijdag 13 maart : Bree markt in de voormiddag, culturele voorstelling met de Bonanza’s in de namiddag
  • zaterdag 14 maart : muziekuitvoering Het land van de glimlach in Achterolmen
  • vrijdag 24 april : daguitstap naar Bokrijk
  • donderdag 14 mei : bedevaart
  • zondag 24 mei : Passiespelen Tegelen
  • maandag 8 juni tot en met vrijdag 12 juni : 5-daagse reis
  • donderdag 25 juni : afsluiting van de 5daagse reis voor de deelnemers
  • donderdag 2 juli : halve dagtocht naar de Keverberg in Kessel
  • vrijdag 21 aug tot en met maandag 24 augustus : 4-daagse fietstocht
  • donderdag 15 oktober : dagtocht naar Rolduc in de voormiddag en na de middag bezoeken we de Jezuietenberg in Maastricht

Data om te noteren

19 december 2019: Adventsviering / kerstviering 13.30 uur De Zaal

12 maart 2020 : Jaarvergadering / 13.30 uur De Zaal

30 april 2020: Vrijwilligersavond De Zaal

Lief & Leed

Lief en Leed bestaat uit een groep vrijwilligers die bij blijde en minder blijde gebeurtenissen een kaartje bezorgt of de leden een bezoek brengt. Er schijnt nogal wat onduidelijkheid te zijn over de invulling van Lief & Leed.

We zetten het op een rijtje.

verjaardag :    –    alle leden ontvangen felicitatiekaart

–     leden die 80, 90 of 95 jaar worden bezocht

–      leden ouder dan 95 worden ieder jaar bezocht

(huisbezoek alléén als het op prijs wordt gesteld)

ziekenbezoek: –      in ziekenhuis bij opname langer dan 3 dagen in Weert

• bij revalidatie in zorginstelling in Gemeente Weert
  • aan huis bij langdurig herstel
  • overige ontvangen een beterschapskaart

overlijden       –      bij overlijden ontvangen leden een condoleancekaart

• uitvaartdienst (afscheidsdienst) in Stramproy wordt bijgewoond

huwelijk         –      bij 50-jarig huwelijk wordt een felicitatiekaart gestuurd

( bij een uitnodiging wordt de receptie bezocht)

• bij 60-jarig huwelijk wordt een bezoek gebracht met attentie

Lief en leed is niet altijd op de hoogte wanneer iemand in het ziekenhuis ligt of revalideert.

Laat het even Annelies Huijsmans weten. T 0495562521

Breek de Week

We zijn nog op zoek naar vrijwilligers die eens in de 2 maanden willen helpen op de woensdagmiddag tijdens Breek de Week. De werkzaamheden bestaan uit het bedienen van de aanwezigen en het opruimen na afloop van de middag.

Geïnteresseerd: laat het Piet Rietjens weten. T 0495561962

Wist u dat: