NIEUWSBRIEF OUDERENVERENIGING SINT WILLIBRORDUS STRAMPROY

Jaargang 1: uitgave 3: september 2019

Website: www.ouderenvereniging-stramproy

Het heeft lang geduurd maar de nieuwe website van de Ouderenvereniging is eindelijk online. En ..hij ziet er heel mooi uit. Gerard Rademaekers en Ger Houben hebben veel tijd en energie gestoken in de website, met name Gerard moest veel overleggen met de ontwikkelaar. Voortaan kun je vanaf je computer, tablet of smartphone onze website bezoeken. De nieuwe website is eigentijds en erg gebruiksvriendelijk en staat boordevol informatie. Mis je iets, laat het even weten.

De webmaster is Ger Houben.

Activiteitencommissie

De Activiteitencommissie heeft niet stilgezeten en heeft weer een handjevol leuke uitstapjes voor jullie georganiseerd? Gaan jullie mee?

Vrijdag 18 oktober Bezoek Brug van Vroenhoven en wijnkasteel in Genoels-Elderen

In de voormiddag brengen wij een bezoek aan de Brug van Vroenhoven waar kanaal en WOII samen komen. Dit interactieve belevingscentrum slaat een brug tussen twee onderwerpen nl. de verwoestingen van de Tweede Wereldoorlog enerzijds en de vernieuwende kracht van de waterwegen anderzijds. Na een heerlijk 3-gangen diner zetten we koers naar Genoels-Elderen, het oudste wijnkasteel en het grootste wijndomein van België. Van druif aan de rank tot wijn in je glas, proeven maar!  Vertrek om 09.00 uur op het Kerkplein, terug rond 18.00 uur. De prijs voor deze dagtocht is €54, dit is incl.3-gangendiner met 2 consumpties en 1 proefglaswijn op het kasteel. Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar, aanmelden bij Marina op 562511.

Vrijdag 25 oktober Uitstapje Bree markt + matineevoorstelling

Op vrijdag 25 oktober gaan we in de voormiddag naar de markt in Bree en na de middag bezoeken we de matineevoorstelling in het nieuwe theater De Zeepziederij in het centrum van Bree. We gaan kijken naar het duo Stenzel en Kivits, virtuozen onder, naast, op en met de piano. Dit mogen jullie niet missen. Vertrek om 10.00 uur op het Kerkplein, terug rond 16.30 uur. Opgave kan tot 1 oktober bij Marina 562511. Voor het bedrag van €14, incl. bus en koffie met vlaai kunnen jullie niet thuis blijven.

Zaterdag 14 december Kerstmarkt Dordrecht

De kerstmarkt van Dordrecht is de grootste van Nederland. In de historische binnenstad tussen de honderden kramen en meerdere podia proeft u de ultieme kerstsfeer. Breng zeker een bezoek aan de Houttuinen met uitzicht op de prachtige Nieuwe Haven maar maak ook een stop bij de Grotekerkstuin.

Vertrek om 10.00 uur op het Kerkplein en vertrek uit Dordrecht is om 19.30 uur. Aanmelden bij Marina.

Voor de prijs hoeven jullie niet thuis te blijven, deze bedraagt € 13 p.p.

Zaterdag 25 januari 2020 Balletvoorstelling Achterolmen Maaseik

De staatsopera voert het sprookje van de schone slaapster uit.

Kosten € 30 p.p. incl. vervoer. Aanmelden bij Marina.

Zaterdag 14 maart 2020 muziekuitvoering door het VMT, nl. Het land van de glimlach

Kosten € 25 p.p. incl. vervoer. Aanmelden bij Marina.

Data om te noteren.

17 oktober : Stichting Welzijnsbevordering (voorheen Groene Kruis) 13.30 uur De Zaal

14 november: Willibrordusviering 13.30 uur De Zaal

28 november: Sinterklaasviering 13.30 uur De Zaal

19 december: Adventsviering / kerstviering 13.30 uur De Zaal

Rabo ClubSupport Campagne

Als lid van de Rabobank krijgt u evenals vorig jaar een dezer dagen een stembiljet met 5 stemmen voor bovenstaande actie. Ook dit jaar doet de Ouderenvereniging natuurlijk weer mee.                                      De gedachte achter de Rabo ClubSupport Campagne is dat leden van Rabobank Weerterland en Cranendonck inspraak krijgen op de verdeling van een gedeelte van de winst van de bank. Deze winst vloeit zo terug naar het lokale verenigingsleven. Leden van de Rabobank kunnen hun 5 stemmen uitbrengen op de verenigingen die zij een warm hart toedragen.                                                                  Deze stemmen zijn geld waard. Hoe meer stemmen er op een vereniging uitgebracht worden, des te meer geld deze vereniging krijgt. U kunt maximaal 2 stemmen per stembiljet uitbrengen voor één vereniging. Wij hopen natuurlijk dat u 2 stemmen uitbrengt per stembiljet voor Ouderenvereniging St. Willibrordus Stramproy. Daarnaast heeft u nog 3 stemmen voor verenigingen waar uw voorkeur naar uitgaat. Mocht u dit jaar besluiten niet zelf te stemmen.

Geef dan een telefoontje aan Ger Houben  tel: 562013  en wij de halen stemkaart graag op.

De stemperiode loopt van 27 september tot en met 11 oktober 2019.

Math Lenaers, een onzichtbare vrijwilliger

Math vierde zaterdag 7 september zijn 76e verjaardag, hij had ook een verjaardagkaart bij hem in de brievenbus gestopt. Tijdens de jaarvergadering van het 50-jarig bestaan van de Ouderenvereniging in 2011 vroeg Math aan voorzitter Jac Ramaekers of “Ze nog wat te doon haaje voor hum”. Jac antwoordde: verjoardaagskaarten rondj bringe. Zo is het begonnen.

3 dagen in de week op maandag, woensdag en vrijdag stapt Math op de fiets om de jarige leden in Altweerterheide, Tungelroy, Molenbeersel en Stramproy een kaart te bezorgen. Leden uit Weert krijgen de kaart per post. Math krijgt de kaarten aangeleverd van Annelies Huijsmans. In al die 8 jaren heeft Math tussen de 5000 en 6000 kaarten bezorgd en meer dan 6000 km gefietst voor de Ouderenvereniging. Het bezorgen van kaarten is een zorgvuldig klusje, er mag immers niets fout gaan met de namen, adressen en huisnummers. Nu doet Math niet zo moeilijk over fietsen, hij fietst elke dag, fietsen is zijn hobby en goed voor de conditie. Momenteel staat ±20.000 km op de teller van zijn drie en een half jaar oude e-bike. Verder is Math ook vrijwilliger bij de dagopvang van Kwartierstaete en haalt hij wekelijks op maandag en donderdag cliënten op aan huis en brengt ze weer thuis.

Math zegt het bezorgen van de kaarten te blijven doen zo lang hij dat fysiek aan kan.

Wekelijkse activiteiten

Er wordt wat af georganiseerd in onze vereniging. Heel wat kartrekkers (aanspreekpunten) zijn wekelijks bezig om die activiteiten goed te laten verlopen .Bij veel activiteiten loopt de opkomst terug en is vers bloed hard nodig. Ga vrijblijvend eens kijken en neem deel, mogelijk is het iets voor je.

Onderstaand een overzicht van de activiteiten met de namen van de aanspreekpunten.

Activiteit                                 dag                  tijd                   locatie             kartrekker

Kienen, oneven weken              maandag          13.30                Trefcentrum     May Langers

Kaarten , even weken                maandag          13.30                Trefcentrum     Mia Ramaekers

Beugelen, oneven weken          maandag          13.00               Beugelbaan      Pé Camp

Beugelen, even weken              maandag          13.30               Beugelbaan      Pierre Stals

Yoga                                        maandag          17.00 en 18.00 Trefcentrum     Nanny Eggelen

Koersbal                                  dinsdag            13.30               Beugelbaan      Jan Charlier

Biljarten                                   dinsdag            13.00               De Naober        Harry Hendrikx

Rikken/kruisen (m.i.v.24/9)       dinsdag            19.00               De Zaal            Bèr Creemers

Jeu de boules                           woensdag        09.30                ’t Hofje             Gerard Rademaekers

Wandelen                                 woensdag        09.30                Kerkplein          Henk Niessen

Grenskoor                                woensdag        09.45                Trefcentrum     Frits Weekers

Breek de Week (inloopmiddag) woensdag        13.30               Beugelbaan      Pé Camp

Biljarten                                   donderdag        13.00               De Naober        Harry Hendrikx

Inloopmiddag 50+                     donderdag        13.30               De Naober        Mia Henkens

Koersbal                                  vrijdag             09.00               Beugelbaan      Jan Charlier

Biljarten                                   vrijdag             13.00               De Naober        Harry Hendrikx

Bridge                                     vrijdag             19.00               Trefcentrum     Paul Gielen

Behalve de wekelijkse activiteiten worden er door de activiteitencommissie talloze activiteiten georganiseerd zoals fietstochten, wandelingen, uitstapjes en reizen. Zie ‘t blaadje Stramproy of de website van de Ouderenvereniging.De Activiteitencommissie bestaat uit Marina Lenaers, Henk Niessen, Sjef Ramaekers en Jan Scheres.

Wist u dat:

• Jan Custers de nieuwe dirigent van ons zangkoor is,
  • koersbal dit jaar zijn 25-jarig jubileum viert en hoopt op enkele nieuwe deelnemers,
  • de Engelse les voor gevorderden en Nordic Walking weer opgepakt worden bij voldoende deelnemers,
  • Theo Raemaekers heeft besloten te stoppen met Breek de Week en met de inkoop van de beugelbaan,
  • Pé Camp de werkzaamheden en de inkoop gaat overnemen,
  • de volgende Nieuwsbrief in december uitkomt.